Warszawa, 16 maja 2024 r. – Cherrypick Games, producent i wydawca gier notowany na NewConnect, osiągnął w pierwszym kwartale 2024 roku przychody w wysokości 896 tys. zł, a wynik EBITDA wyniósł 539 tys. zł. Firma skupia się na swoim największym projekcie w historii – multiplatformowej grze roboczo nazwanej “Papillon”.
Solidne wyniki z zeszłego roku dały nam spokój w pracy nad projektem, który naprawdę nas wszystkich ekscytuje. Już pokazaliśmy ‘Papillon’ potencjalnym partnerom i reakcje są bardzo pozytywne. Przed nami kolejne spotkania oraz możliwość podjęcia decyzji o wyborze wydawcy. Wkrótce zaprezentujemy więcej materiałów z gry publicznie! – powiedział prezes Marcin Kwaśnica.
Wyniki są słabsze niż przed rokiem, z przychodami, które spadły o 34,7% w porównaniu do ubiegłego roku, a zysk netto wyniósł jedynie 35 tys. zł, w porównaniu do 913 tys. zł sprzed roku. To w dużej mierze efekt cyklu wydawniczego. Mimo to, Cherrypick wciąż osiąga pozytywne i solidne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – w pierwszych trzech miesiącach roku wyniosły one 633 tys. zł. Na koniec marca Spółka miała na koncie 591 tys. zł.
W ciągu ostatniego kwartału, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Spółka pracowała nad wydaniem wybranych gier ze swojego portfolio na platformie Steam. Z kolei gra „My Spa Resort”, która wcześniej była dostępna na platformach mobilnych tylko w modelu free-to-play, zadebiutowała na subskrypcyjnej platformie Google Play Pass. Niższe przychody odnotowała gra “Kingdoms: Merge & Build”, która, zgodnie z umową z Apple, wciąż jest rozwijana na zasadzie płatnej.
Na początku tego roku Zarząd przyjął i przedstawił Radzie Nadzorczej aktualizację strategii rozwoju Spółki, która wyznacza priorytety na lata 2024-2027. Zgodnie z nią spółka rozszerzyła swoją strategię o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox).
“NNaszym celem jest stworzenie i wydanie do 2027 roku dwóch multiplatformowych gier premium. ‘Papilllon’ to pierwsza z nich, a my już nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli podzielić się z graczami większymi materiałami z tej produkcji!” – podkreślił Marcin Kwaśnica.